Att hata handikappade

Okey, jag hatar inte handikappade, det är ju inte deras fel. Men alltså handikappparkering vad är grejen med det?
Jag tror verkligen inte att procenten handikappade MED körkort är proportionellt med hur många förstklassiga parkeringsrutor de får. Alltså om man tänker efter när ALLA rutor för oss "normala" är upptagna så finns det alltid minst två stycken lediga för folk i rullstol! Det är faktist orättvist, på riktigt. Och när det gäller alla andra saker också så måste det alltid finnas över saker till dem när det är slut för "oss". Visst jag skulle inte vilja vara helt handikappad (dock är jag 3% invalid HA) men om jag var det skulle jag inte hettsa sönder för att dra förtur av det (okey jag stenljuger men jag låssas).
Jag var påväg till banken idag, samtidigt som jag flyttade möbler och var kalassvettig, jättestressad och vid min psykiska bristningsgräns!


Btw, jag lämnade mobilen OCH mina nycklar (lägenhet och jobbnycklar) på bilen, och sen körde jag fem mil, nån som hittat?

Glid i frid..

Kommentarer
Postat av: Alicia

okej, tack! ska kolla in vad det är för ngn!:)

2008-06-24 @ 19:59:42
URL: http://liitenflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0