Busstrejken

Det känns som att jag har blivit lite av det svarta fåret i den här bloggen, den som bara inte orkar skriva. Kan väll hända att det finns en enkel anledning till det nämligen att mitt liv till mestadels fylls upp av jobb just nu. Vilket inte är sådär hiskerligt intressant.

Men strejken alltså fasen, kommer att bli halvproblematiskt till helgen. Nog för att jag inte klandrar busschaffisarna som vill ha bättre arbetsvillkor men det jag stör mig på är att vissa arbetsgrupper har så förbannat märkbara strejkvapen att ta till. Jag menar ifall kollektivtrafiken står stilla blir det uppror, skulle alla biblotekarier strejka skulle ett litet gäng kulturfantaster skriva avancerade insändare i VK. Yeey!

Veckan har det ju hänt lite under i alla fall, inne i stan igår och träffade mitt gamla klassgäng. Rubén (en spanjack vi lärde känna under ett utbyte i 1an) är i Sverige och hälsar på så vi drog med han på taket, som var jäkligt dött. Men kul var det i alla fall att chilla och ta igen allt snack vi missat. Gick på stan idag och hittade en intressant psykologibok som jag måste låna (Ja jag är en av dom som skulle skriva en arg insändare i en biblotekariestrejk).

Sist men inte minst försöker jag tagga tågluffen i höst och ta reda på en massa saker att uppleva. Men just nu är inte energin på topp riktigt, mycket som förvirrar. Nä, de där med killar borde man ju kunna lägga ner nån gång och växa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0